|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در گفتگوی ویژه خبر بیست شبکه جهان بین با فرودس کریمی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان چهار محال و بختیاری مطرح شد :

گزارش سفر وزیر نیرو به استان چهار محال و بختیاری

*

فردوس کریمی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای در ویژه  برنامه خبر بیست شبکه جهان بین به ارائه گزارش سفر وزیر محترم نیرو  پرداختندایشان ضمن اشاره به نگاه ویژه وزیر به استان چهار محال و بختیاری،  پیگیری طرحهای در دست اجرای صنعت آب را هدف  این سفر عنوان کردند که به دعوت نمایندگان محترم به استان چهارمحال و بختیاری صورت پذیرفت.

وی افزود وزیر نیرو در ابتدای این سفر طی نشستی با نماینده محترم ولی فقیه به گفتگو  پیرامون مشکلات  استان پرداختند و رهنمودهای نماینده محترم ولی فقیه را مفید و ارزنده ارزیابی نمودند. به دنبال آن به همراه استاندار  محترم و سایر متولیان امر بهصورت میدانی از طرحهای وزارت نیرو در چهارمحال و بختیاری از جمله کوهرنگ ، خرسان و پروژه های نیمه کاره آب و پروژه های در دست اقدام و اجرایی استان  بازدید صورت گرفت و  درنهایت گزارشات کارشناسی    جهت بررسی و صدور دستورات لازم تقدیم ایشان شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای چهار محال و بختیاری با اشاره به  خطاهای  صورت گرفته در گذشته درعدم برداشت آبهای سطحی استان  و روی آوردن به منابع زیرزمینی  افزود :در گذشته شاهد آورد رودخانه های کارون و زاینده رود تا حدود 7 تا 8 میلیارد مترمکعب در سال بودیم اما این مقدار به کمتر از 5 میلیارد مترمکعب در سال کاهش پیدا کرده و این بدان معناست که نمی توانیم طبق روال گذشته به مصرف آب ادامه دهیم . این کارشناس حوزه  آب این چنین اظهار نظر کرد که میراثی که گذشتگان به درستی استفاده ننموده و  امانتداری نکردند و به تبع آن لطمه بزرگی به استان وارد شده است.

و ی خاطر نشان کرد: از مجموع دوازده دشت که در استان وجود دارد  تعداد یازده دشت آن ممنوعه و ممنوعه بحرانی است و این بدین معنی است که  کسری مخزن داریم وی افزود: جای سوال است که چرا در گذشته از منابع آب سطحی استفاده نشده و از ذخایری که متعلق به آیندگان است استفاده کرده اند.کریمی اظهار امیدواری کرد  افزایش نزولات جوی  موجب  تقویت مخازن آبی استان گردد.

همچنین ایشان ضمن اشاره به بحث   تغییرات اقلیمی افزودند: طی ده  سال گذشته شاهد افزایش حدود یک درجه ای دمای هوا و کاهش ۵۱ میلیمتری  میزان بارندگی بوده ایم و این معضل باعث شده که  گرمای زمین و به دنبال آن مصرف آب بیشتر شود و در حقیقت محیط زیست آسیب ببیند. وی افزود :هم چنین با تغییر رژیم بارندگی از برف به باران مواجه بوده ایم به گونه ای  که در حال حاضر با کاهش منابع برفی و منابعی مثل چشمه کوهرنگ مواجه هستیم که زمانی دارای دبی ۱.۲ و حتی گذشته دورتر تا ١۵ متر مکعب بر ثانیه که عدد قابل توجهی است بوده است در حالی که اکنون کاهش پیدا کرده است.

 کریمی  استفاده از سایر منابع  مانند چشمه برم شهرستان لردگان را راهکار عملی آبرسانی به مناطق دچار تنش آبی   عنوان کرد و شکل اجرایی آن را  به این صورت تشریح نمود که در فصول غیر کشت آب را ذخیره می کنیم و آب را به مخازن دیگری منتقل می کنیم تا در فصول گرم از آن استفاده شود یا  به عنوان مثال سد بابا حیدر که در دست اجراست و امیدواریم با ادامه یافتن کاهش دبی کوهرنگ بتوانیم با آبگیری سد باباحیدر به شهرهای پایین دست آبرسانی انجام دهیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان  با اشاره به سفر وزیر  نیرو افزود ایشان ضمن داشتن   شناخت نسبی از  استان به بررسی مشکلات و موانع موجود پرداختند و خواسته ها و مطالبات عمومی مردم را  طی جلسه سه ساعته ای که با فعالین آب و محیط زیست در استانداری داشته اند با سعه صدر پذیرا بودند و خواستار اعتماد مردم و همکاری آنان  جهت  حل مشکلات موجود شدند.

کریمی همچنین بیان کرد : مشکلات و معضلات حوزه آب به وزیر نیرو منتقل شد وبا توجه به اینکه ایشان  فردی ذاتاً عدالت طلب هستند و همواره این دغدغه خود را بروز داده اند

 کما اینکه در این سفر عنوان نمودند " تصور ایشان  این بود که استان چهارمحال و بختیاری  با صد و هشتاد و پنج  رودخانه فصلی و دائمی  استان پرآبی است و تصور می کردند استان  غنی تری  باشد."

کد خبر: 1275
  تاریخ خبر : 1400/08/23
  آخرین به‌روزرسانی : 1400/09/11
 اورنگ
 773
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 16
  • بیشترین بازدید همزمان : 523
  • بازدید امروز : 3,517
  • بازدید دیروز : 23,919
  • کل بازدید : 4,690,397
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/18 13:43:41
  • شناسه IP شما : 18.216.32.116

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : شهرکرد، بلوار فارابی، نبش خیابان هفت تیر
  • کدپستی : 8814673113
  • تلفن : 6-33334805-038
  • فاکس : 33335098-038
  • پست الکترونیکی : info[at]cbrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا :